poniedziałek, 14 listopada 2016

TakiYamnik czyli brosza z jaspisem

Jamnik, król wszelkich psich ras! Inspiracja lub pupil wielu artystów, celebrytów, naukowców i "Kowalskich" stał się bohaterem broszki TakiYamnik 


Od kilku dni nosiłam się z zamiarem zrobienia czegoś innego: na rynku jest wiele haftowanych ptaszków, żabek i motylków... A jamnik?! 
TakaYa jako wielbicielka tej rasy też ma swojego Yamnika! 



Yamnik "Yamek" z hodowli TakaYa ;)


Brosza zawiera kamień ozdobny - jest nim jaspis oceaniczny. 
Jaspis wybrałam z uwagi na: jamniczą kolorystykę ;) (kto ma merlaczka ten wie ;)) oraz z uwagi na cechy tego kamienia... 
Jak pisze Hildegarda z Bingen: "Jeśli  ktoś obudzi się w środku nocy z palpitacjami serca albo w ciągu dnia niepokojony jest bólem serca, odczuje ulgę, przykładając sobie do serca ten kamień." 
A czyż Yamnik nie ma dokładnie tej samej mocy: kojenia naszych serc? 



Chodź do pańci! ;)

Yamnik z hodowli TakaYa ;) uwielbia ciepłe swetry i szaliki, i na ich splotach czuje się najlepiej ;)


No sami zobaczcie ;) Już się zanorował ;)!



Broszka jest minimalnie wypukła: oto widok z boku. 
Nie lada wyzwaniem było dla mnie obszycie tego szlachetnego jamniczego kształtu!


Tył ma typowe zapięcie broszkowe:


A teraz mini reportaż o tym, jak powstawał Yamnik TakaYa:

Na początku był rysunek i wybór kamienia.  Zaczynam!

A teraz, gdy filc podbarwiony a kaboszon już jest zamocowany, pora na haft! 


Front jamniczka gotowy!


A tak wygląda strona spodnia: podszyłam broszkę filcem, jako że mój Yamnik kocha zwierzęta i nie chciał mieć na sobie cudzej skórki ;)


Jeśli i Ty chcesz mieć Yamnika z hodowli TakaYa - napisz do mnie. 
Możliwa jest inna kolorystyka i dobór kamienia wg. źyczenia!

4 komentarze:

  1. Bardzo bardzo ładny przedmiocik,i z racji kształtów,i kolorow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Wzorem był poprzednik obecnego mojego Jamnia ;) gładkowosy Tofik. Niebawem kolej na szorstkowłosego wg modelu: Dropsa / Kenta z hodowli od p Doroty Czaplickiej :)

      Usuń

Skomentuj :) Dziękuję! @